Skip to Content Contact Us

כלב לא רוצה לצאת לטיול – מה אפשר לעשות? 

כלב מסרב לצאת לטיול? אין סיבה להילחץ. צוות המוחים של “joy-box” חיבר עבורכם את המדריך המלא למקרים בהם הכלב שלכם אינו מעוניין לצאת לטיול – מדוע הוא מסרב, איך תשכנעו אותו לצאת מהבית ומה אסור לכם לעשות? כל התשובות ועוד, במאמר הבא.

 

טיול בוקר, צהרים וערב 

גידול וטיפוח של כלב זוהי משימה מתגמלת ומהנה במיוחד, אך היא טומנת בחובה מספר רב של מטלות ותחומי אחריות. אחת מהמטלות האלו היא הוצאת הכלב לטיול מחוץ לבית. מטלת הטיול היא מטלה יומיומית ונחוצה במיוחד ולה מספר מטרות מובהקות: 

  • עשיית צרכים – המטרה המרכזית ביותר של הטיול היא לאפשר לכלב להתפנות ולבצע את צרכיו באופן נוח ובמרווחי זמן הגיוניים. 
  • פריקת אנרגיה – הכלב שלנו סגור מרבית שעות היום בתחומי הבית, לכן חשוב לנצל את זמן הטיול לפריקת אנרגיה, משחק, חליצת שרירים וכל דבר שיסייע לכלב לישון היטב בלילה. 
  • בריאות הנפש – גם לכלבים יש נפש ואפילו נפש רגישה. הטיול הוא זמן חשוב עבור בריאות נפשו של הכלב, כך הוא יכול לפגוש בכלבים נוספים, לרחרח אחר ריחות חשודים ולספוג אור שמש חיוני. 

תדירות הטיול משתנה מכלב לכלב, באופן כללי מומלץ לצאת בין ארבע ל-שש פעמים ביום, אך הדבר תלוי בכלב שלכם ובמידת הצורך שלו. 

 

נו בוא כבר רקסי! – למה שכלב לא ירצה לצאת לטיול? 

במרבית המקרים חברינו על ארבע ששים לצאת לטיול ומספיק לזרוק לחלל החדר את המילה “טיול” או לרשרש מעט ברצועה וכבר הכלב המחונן יחכה בנימוס ליד מפתן הדלת. אך ישנם מקרים בהם בעלי כלבים נתקלים בסירוב מצד הכלב ובחוסר רצון לשתף פעולה ולצאת מהבית. סירוב של הכלב לצאת עשוי לנבוע מהגורמים הבאים: 

  • כאב או פציעה – כמו בני אדם, גם כלבים עשויים לסחוב פציעה אשר תקשה עליהם ללכת או לרוץ. במקרים כאלו עשוי הכלב לבחור להישאר במקום ולהימנע מיציאה לרחוב. שימו לב כי אם מדובר בפציעה יש לקחת את הכלב לבדיקה של ווטרינר מוסמך 
  • מפחדים לצאת – בעיקר כאשר עוברים למקום מגורים חדש או שמשהו בסביבת המגורים משתנה, אנו עשויים לראות פחד של הכלב לצאת החוצה ולהסתובב במרחב. 
  • עצלנים – כן כן ישנם גם כלבים עצלנים שלא צריכים סיבה מיוחדת או פציעה כלשהי על מנת לסרב לצאת מהבית. מבחינת תנו להם להחליף פוזיציות על הספה ולקום רק כאשר קערת האוכל מתמלאת. 

עשויות להיות סיבות רבות נוספות לכלבים סרבני טיול, בתור בעלי הכלבים חשוב שנדע לאפיין את הבעיה על מנת שנוכל לתת לכלב את הפתרון המתאים והטוב ביותר עבורו. 

 

איך משכנעים את הכלב לצאת? 

מיטב המומחים שלנו התכנסו על מנת להביא לכם טיפים מנצחים שיעזרו גם לכם להוציא את הכלב לטיולים, תוך הבנייה של גירוי חיובי ויצירת רצון טבעי:

  • חטיפים – הטריק הכי ישן בספר, אין כלב שלא אוהב חטיפים ואין כלב שלא יהיה מוכן לעשות הכל עבור ביס קטן מחטיף מענג בטעם עצמות של פרה או עור של סלמון. ארגנו נרתיק נשיאה קטן, הכניסו אליו את החטיפים המועדפים על הכלב שלכם ונסו לעודד אותו בכל פעם שהוא מפגין חוסר רצון ללכת. 
  • צעצועים – צעצועים לכלבים הם עניין חשוב לבית ולחוץ. נסו להביא עמכם את אחד הצעצועים האהובים על כלבכם ולשכנע אותו לצאת מהבית בעזרת משחק מגרה. 
  • בכל יום אתה פוגש חבר – דרך נוספת ואפקטיבית במיוחד היא בעזרתו של חבר כלב נוסף. לעיתים הגעה של כלב נוסף ויציאה משותפת לטיול עשויה לגרום לכלב שלכם לשתף פעולה ולרצות לצאת לטיול ברצון ובחדווה. 

שימו לב כי במקרים בהם הכלב מסרב בכל תוקף לצאת מהבית והדבר נמשך זמן רב, יש לפנות לעזרתו של בעל מקצוע – ווטרינר או מאלף, אשר יתנו לכם כלים מקצועיים להתמודדות עם הבעיה. 

 

Joy-box – ציוד, מזון ומתנות לכלבים וחתולים

באתר שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של צעצועים, חטיפים ומזון לכלבים – הכל ברמת האיכות הגבוה ביותר, מחירים אטרקטיביים, שירות מקצועי והכי חשוב – משלוח מהיר עד לפתח הבית או עד לנקודת איסוף הקרובה לאזור מגוריכם. בכל אחד משלבי הרכישה תוכלו ליצור עימנו קשר ואנו נשמח לסייע בפתרון כל בעיה או שאלה שעלולה לצוץ. ליצירת קשר – חייגו: 052-6762557. 

מתנה בכל רכישה
Heart Fill
חיים ונושמים בעלי חיים
רכישה מאובטחת
שירות לקוחות V.I.P
משלוחים מהירים לכל הארץ
Back top top
אהלן! איך אפשר לעזור? 💜💙 16:12
דילוג לתוכן